Thursday, February 21, 2019

Tu ai un super erou in companie?




Astazi, toata ziua m-au "stresat"cateva intrebari: Eu am un super erou?  In compania mea exista super eroi? Daca da, pentru cine este super erou?
Am stat si am analizat din doua puncte de vedere: al meu si al companiei.

Eu am oare un super erou? Iar raspunsul a venit destul de natural: am si chiar mai multi. Si de la acest raspuns au decurs alte intrebari: De ce sunt super eroii mei? 
Pai, e simplu: primul la care ma gandesc este persoana de la care am invatat ce inseamna salarizare. O doamna foarte cocheta, eleganta care indiferent de cat de ocupata era, intotdeauna isi facea timp pentru miile mele de intrebari. De la ea am invatat ca una dintre calitatile pe care trebuie sa le detina un om de HR este deschiderea catre ceilalti. Uneori acest lucru face diferenta intre decizia de a pleca sau a ramane in companie.

Atunci cand vine vorba de propria persoana este destul de usor sa iti dai seama care este super eroul tau, dar cum stii cine este super eroul din compania ta? Ce trebuie sa faci pentru a il descoperi? Ce puteri au ? Ce slabiciuni au? Si ce faci dupa ce il descoperi? Pentru cine sunt super eroi? Iti aduce plus valoare un super erou?

Analizand companiile in care am lucrat am reusit sa identific super eroii si mi-am dat seama ca mi-a luat ceva timp, timp in care am stat cu ochii pe colegii mei. Am analizat interactiunile dinte ei, atat in timpul sedintelor serioase, dar si la pauzele de cafea, in cadrul discutiile informale, si asa l-am descoperit 😊
Ce avea diferit fata de ceilalti colegi? Super eroul din compania mea reusea sa isi foloseasca abilitatile si capacitatile pentru a ii influenta pe ceilalti, reusea mereu sa le capteze atentia si sa ii angajeze in diferite activitati chiar daca ceilalti erau reticenti, reusea sa le insufle pasiunea de a isi duce la sfarsit task-urile. Atitudinea lui era mereu pozitiva si indiferent de cat dificila era ziua lui tot timpul te primea cu un zambet pe buze si te intreba daca ai nevoie de ajutor.

Super eroul nu este chiar pefect, are si el "calcaiul lui Ahile", kriptonita lui, dar ce era interesat e ca reusea sa treaca peste un esec cu o atitudine minunatat si anume: "Am gresit, gasim solutii si nu mai facem".  Cu alte cuvinte era un Leader autentic 😊

Dar ce era interesant este faptul ca intrebandu-i pe colegii mei, am descoperit ca pentru fiecare dintre ei, puterea lui speciala este alta. Si astfel, pentru personalul din productie puterea lui era - rabdarea cu care explica fiecaruia ce avea de facut, pentru cei din financiar era corectitudinea cu care respecta termenele de raportare, iar pentru mine - departamentul de HR era modul in care reusise sa devina un adevarat mentor pentru juniorii din firma.

Acum ca i-am descoperit ce facem cu ei?  Pentru departamentul de resurse umane este foarte important sa reuseasca sa pastreze super eroul in companie, sa il implice in activitatile care il fac fericit.
Si asta am facut: super eroul nostru a devenit si ambasadorul nostru in activitatile de promovarea a programelor de internship, in demersurile noastre de a incheia parteneriate cu universitatile si liceele de profil tehnic. Iar plus valoarea pe care iti aduce un singur super erou in companie este uriasa, chiar daca nu poate fi masurata.
Super eroul a reusit sa retina oamenii valorosi in companie, a reusit sa ne promoveze in exteriorul ei, a reusit sa atraga cei mai faini oameni; am format peste 50 de juniori in decursul a unui an prin programul de mentoring, am redus media de varsta a persoanelor angajate intr-un sector din productie, ajungand de la 35 - 40 de ani la 26 - 30 de ani. Dar toate aceste lucruri le-am facut pentru ca si el isi dorea sa se implice in cresterea firmei.

Si stiti ce? Dupa ceva timp am reusit sa ne mai cream cativa ajutori de super eroi. Acum avem si Robini !



Sfatul pentru voi este: Identificati-va super eroul si colaborati cu el. Rezultatele vor fi spectaculare!!!!







No comments:

Post a Comment